Hövlighet och vänlighet?
Jag är alltid ärlig, hövlig och respektfull när jag skriver ett mail och ber ett företag om hjälp och jag skäms inte för att be om hjälp
Många människor skäms för att be om hjälp eftersom de ser det som tiggeri och jag begriper inte varför man ska skämmas för att be om hjälp
Jag har haft fem tuffa år med två cancerdiagnoser och det har påverkat mig psykiskt och fysiskt och jag håller på att återhämta mig
Men detta har också drabbat vår ekonomi och vi har så att vi klarar oss men det är i princip allt
Jag har inte råd att unna mig något och jag förstår att många andra människor är i samma situation som jag där man måste vända på varje krona för att få det till att gå ihop ekonomiskt
Jag skriver till företag oftast till VD eller marknadschef eftersom det är de som har rätten till att kunna donera sina produkter och jag är alltid ärlig, hövlig och respektfull i min kommunikation med dem
Jag presenterar mig jag beskriver min livssituation och jag skriver vad jag behöver hjälp med
Jag kräver aldrig att få något jag skriver att jag skulle bli väldigt glad om de hade ett sample eller demoexemplar av produkten jag ber om att få hjälp med
Jag öppnar upp mitt hjärta och delar med mig av mitt liv till en för mig främmande människa och jag skulle bli överlycklig om de kunde ta sig tid att svara
För min del spelar det ingen större roll om de svarar ja jag kan hjälpa dig eller om de svarar nej jag kan tyvärr inte hjälpa dig utan det är mer att veta att de tar sig tid att behandla mig på samma sätt som jag behandlar dem
Och det är med hövlighet, vänlighet och respekt
Nu ska jag vara ärlig och säga att det finns faktiskt företag som har varit snälla och godhjärtade och har hjälpt mig under dessa fem år och jag har tackat dem från djupet av mitt hjärta för deras vänlighet
Jag kommer även i fortsättningen att skriva till företag och be om hjälp när jag är i behov av hjälp för det finns ingen anledning att be om hjälp om man inte behöver det