Det återkommande problemet

Redan när vi flyttade in i vår lägenhet på Engelska gången var det problem med spisen och jag felanmälde till vår hyresvärd Helsingborgshem

Nu har det gått ett år sedan vi flyttade in i vår lägenhet och jag har felanmält spisen ett tiotal gånger

Det har bytts ut delar i spisen och dessa delar kostar, det har varit tekniker här varje gång och det kostar pengar.

Med alla de pengar Helsingborgshem har slängt ut för att lappa ihop vår spis hade de kunnat köpa två nya spisar gett oss en och haft en i reserv

Nu är återigen en felanmälan gjord eftersom spisen lägger av att par gånger i veckan och jag måste flippa på säkringarna och sen fungerar den ett tag till

Idag kom det två tekniker från Crendo för att kontrollera spisen och de konstaterade att det var fel på en fläkt

De säger att de ska se om det går att beställa en ny fläkt

Jag frågar om det inte vore bättre att byta ut spisen eftersom det har varit så många fel på den och får svaret att det är Helsingborgshem som bestämmer

Men jag satt och tänkte på det de sa och min tanke är att om dessa två tekniker rekommenderar Helsingborgshem att byta ut spisen då kommer Helsingborgshem att följa deras rekommendation

Men då skulle det innebära förlorade arbetstillfällen för Crendo

De tjänar ju på att man reparerar istället för att byta ut och det är fullt förståeligt att de hellre ser till att reparera spisen än att byta ut den

Hur denna saga slutar får jag väl se men mest troligt blir det att man lappar ihop spisen