Första gången jag blir besviken på Bahnhof
Jag vill tydliggöra att överlag är jag nöjd med min bredbandsleverantör Bahnhof de har en stabil uppkoppling och schysst kundtjänst
Men samtidigt är de väldigt snåla i vissa avseenden
Ta till exempel mitt abonnemang där frågade jag om de skulle kunna tänka sig att sänka priset och visst de sänkte priset med 20 kronor
De säger att de har väldigt små marginaler men ärligt talat så tror jag inte att det handlar om små marginaler utan om att man vill maximera sin vinst
Och det är ju så klart vad ett företag ska göra
Men av över 200 000 kunder så kunde de varit schyssta och hjälpt mig
Sen har vi också det faktum att de sålde en tjänst som inte gick att leverera hem till mig
När man köper en tjänst eller uppgraderar till en annan tjänst då ska den på kundtjänst kontrollera noggrant att tjänsten kan användas på adressen
I mitt fall gick det inte eftersom min snåla hyresvärd Helsingborgshem inte hade bytt ut switchen i bostaden utan det satt en gammal
Men det löste sig efter att jag hade kontakt Pingday som ägs av kommunen och levererar stadsnät i kommunen
De kontaktade min hyresvärd och sen blev det fixat rätt så snabbt
Nu skulle man kunna säga att det var inte Bahnhofs fel att det satt gammal utrustning i bostaden, men jag vill säga att det var deras fel att de inte kontrollerade att tjänsten kunde fungera i mi bostad innan de sålde den till mig
Nu fick jag kompensation håll i hatten jag får 50 kronor avdrag på nästa faktura
Nåja 50 kronor är ju inte fy och skam men väldigt snålt av Bahnhof för en kund som har varit lojal och trogen i många år